Sveriges bästa gata

Kampanj

Postkodlotteriet kör nu under våren en tävlingen där Sveriges bästa gata ska koras. På www.sverigesbastagata.se kan folk rösta på sina favoritgator och skapa kampanjer för att locka andra att rösta.

Vi på In The Cold har designat och utvecklat tävlingsplattformen som givetvis är responsiv och bygger på Googles smarta kartfunktioner. Hela röstningsflödet är också utformat för att uppmuntra och engagera användarna att bidra med innehåll, dela i sociala medier eller skriva ut kampanjmaterial.

Kampanjen “Sveriges bästa gata” har lett till över 70 artiklar i riks- och lokalpress samt i branschmedia. Och vinnarna fick gästa Tv4:s morgonsoffa och berätta om vinsten.

Sveriges bästa gata är utsedd (Tv4 Nyhetsmorgon)
Postkodlotteriet låter svenskarna rösta på Sveriges bästa gata (Dagens Media)

I det här projektet har vi jobbat på uppdrag av kommunikationsavdelningen på Postkodlotteriet, och i samarbete med deras PR-byrån Agency.