In The Cold växer med nya kunder och rekryteringar

Nyheter

Den digitala byrån In the Cold stärker upp sitt erbjudande inom PR och kommunikation med kreatören Johnny Lindqvist och PR-konsulten Ulrica Marcks von  Würtemberg, när fler kunder och nya uppdrag strömmar in.

Under det senaste året har In The Cold gjort en satsning inom PR och kommunikation  vilket har gett både nya kunder såsom Nikon och Royal Caribbean Cruises och ökat  förtroende hos bland andra ŠKODA och Foodmark . Med ett rekordresultat förra året har  In The Cold nu rekryterat två nya medarbetare till Stockholmskontoret för att stärka  erbjudandet ytterligare.

Från och med andra maj kommer Johnny Lindqvist in som Creative Director på In The  Cold. Han kommer närmast från MUCF, Myndigheten för ungdoms-och  civilsamhällesfrågor där han var kommunikationschef. Johnny har även arbetat som  digital chef och senare CD på MEC (numera Wavemaker) samt på statens medieråd där  han bland annat tog fram och lanserade den nationella kampanjen No Hate Speech  Movement.

“Att få erbjudandet om att bli Creative Director på In The Cold var något jag inte kunde  tacka nej till, både på grund av In The Colds spännande kunder men även att få jobba med kreativa koncept samtidigt som man tänker konvertering och medieköp. In The Cold  har hittat ett sätt att öka effekten av kampanjerna och samtidigt ge kunderna en mer  samlad bild av sina investeringar. Att kliva på nu, i det skedet som branschen befinner sig  i ska bli otroligt spännande!” säger Johnny Lindqvist.

Ulrica Marcks von Würtemberg börjar som PR-konsult på In The Cold och kommer senast  från Nordic Service Partners, ett av Sveriges största restaurangföretag, där hon som  marknadschef har ansvarat för varumärkena Burger King, Kentucky Fried Chicken (KFC)  och TGI Fridays i Sverige och Danmark.

”Det ska bli grymt kul att få följa med på In The Colds spännande resa där jag får vara med  och utveckla samt utvecklas inom PR och kommunikation. Att som tidigare beställare gå  över till byråsidan skapar alltid nya fusioner, det skall bli spännande att se vad det  resulterar i” säger Ulrica Marcks von Würtemberg.

“Ulrica och Johnny är lika trevliga som de är duktiga och har båda ett synsätt på  kommunikation som går i linje med vårt. Vi ser fram emot att med vår gemensamma  kunskap förstärka bredd och djup i leveranserna mot både våra befintliga och nya  kunder” säger Robert Furelid, byråchef på In The Cold i Stockholm.