Under september startar Marcus Lind och Fredrik Andersson, tidigare seniora konsulter på KliKKi, den nya byrån Burstit som kommer att ingå i Shift Agency Network. Shift består sedan tidigare av SEO-byrån Firstly och In The Cold som jobbar med både strategi och utveckling av digitala kampanjer, sajter och applikationer.
– Den digitala marknadsplatsen förändras hela tiden. Tillsammans kan vi i Shift Agency Network ha koll på de senaste trenderna och bygga upp expertis inom våra respektive områden, för att kunna hjälpa företag och organisationer att nå ut digitalt på bästa sätt, säger Jan Wimander, VD på In The Cold.
Burstit erbjuder ett helhetskoncept kring köpt digital annonsering i search, video, display och social.
– Vi erbjuder våra kunder hjälp med både analys, strategi och taktisk optimering. Vårt mål är att leverera riktigt hög kvalitet för att skapa en bra långsiktig effekt för kunderna. Vi vill lägga tid på att sätta genomtänkta strategier som kan appliceras över flera kanaler. På så sätt kan vi utnyttja potentialen i all data för att nå kunderna med rätt budskap vid rätt tidpunkt, säger Fredrik Andersson, grundare av Burstit.
Burstits huvudområden är annonsering kopplat till sök hos Google och Bing, videomarknadsföring på YouTube, display-annonsering samt annonsering i sociala medier som Facebook och Instagram.
– Målsättningen för våra kunder är oftast att de ska få fler besökare till sin webbplats och att besöken ska leda till någon form av konvertering eller köp. Med de olika verktyg och kanaler som vi jobbar med kan vi skräddarsy strategier och justera bud i realtid utifrån kundens individuella situation och önskemål, berättar Marcus Lind, grundare av Burstit.
Shift Agency Network sitter tillsammans på kontor i Stockholm och Piteå och jobbar gemensamt med flertalet kunder, för att optimera digitala marknadsföring, i både köpta, egna och förtjänade kanaler.