Hemsida och kampanj till FINN CRISP

Webb

Under hösten körde FINN CRISP kampanjen ”Den goda bloggturnén”. Tio goda bloggare valdes ut och fick tillsammans 10 000 FINN CRISP-paket att dela ut till sina läsare, i form av kuponger. Kampanjen var väldigt uppskattad – paketen tog slut på bara några minuter vid varje utdelning och fick stor uppmärksamhet i sociala medier, bland annat över 2000 delningar på Facebook. Samarbetet var väldigt uppskattat både av FINN CRISP och framför allt av bloggarna, så det kändes naturligt att utveckla upplägget vidare.

Därför blev nästa steg i kampanjen konceptet ”Mitt goda tips” där bloggare uppmanas att bidra med sina bästa recept. Under tre månader väljs tolv stycken recept ut, dessa annonseras (tillsammans med namn och bild på bloggaren) digitalt både på Facebook och Tasteline. Kampanjen har tagits fram av oss på In The Cold i samarbete med Vinter. Vi fick även äran att bygga deras nya svenska receptsajt som lanserades nu i vår – och som blev basen för Mitt goda tips.

Ett lyckat samarbete där FINN CRISP får fler goda recept att fylla sin nya responsiva webbplats och därmed ökad synlighet på Google. Bloggarna får uppmärksamhet i stora publika kanaler, massa ny trafik och inlänkningar.