Fönsterverket är en ny unik webbtjänst som vänder sig till alla som ska köpa nya fönster. På Fönsterverkets sajt kan besökarna fylla i antal fönster och mått på dessa, och sedan enkelt och snabbt få prisförslag och offerter från Sveriges största fönstertillverkare.
– Jag har jobbat med försäljning av fönster i över fem år, berättar David Jonsson, grundare av Fönsterverket. Jag såg ett behov av ett nytt mer kostnadseffektivt sätt att sälja och köpa fönster. Idag läggs mycket tid i onödan på resor och mätningar av fönster i offertstadiet, vilket i slutändan blir dyrt för kunden. Med Fönsterverkets sajt vill vi göra processen enklare och smidigare för både köpare och säljare, det tjänar alla på i slutändan.
Fönsterverkets webbplats lanserades i början av april, och vi på In The Cold har designat och utvecklat fönsterguiden på sajten.
– Eftersom Fönsterverket vill förändra sättet att köpa fönster på, har vi hjälpt dem att sätta ett intuitivt och användarvänligt beställningsflöde som gör det enkelt för besökarna att förstå funktionen och göra intresseanmälningar, berättar Jan Wimander, vd på In The Cold.